Lyhyt historiikki

Kellokosken Linjamäen Pienviljelijäyhdistys ry on perustettu Tuusulassa Linjamäen kylässä vuonna 1923, ja rekisteröity viralliseksi yhdistykseksi vuonna 1924.

Yhdistys on rakentanut nykyään vuokrattavana juhlatilana olevan Linjalan alunperin jäsenten yhteiseksi viljankuivaamoksi. Talon pohjoissiipi jossa eteinen, wc-tilat ja keittiö sijaitsevat ovat tätä vanhaa kuivaamorakennusta.

Korkeampi laajennusosa jossa sijaitsevat juhlasali ja näyttämö on rakennettu myöhemmin, sekin täysin kyläläisten talkoovoimilla.

Linjala on toiminut historiansa aikana mm. 1950 ja 1960 luvuilla Linjamäen kyläkoulun lisätilana. Tästä muistutuksena on juhlasalin katossa pienet maalijäljet jotka paljastavat salin kahteen luokkahuoneeseen jakaneen väliseinän paikan. Tästä paljon myöhemmin vielä 2000 luvulla Linjamäen koululaiset käyttivät Linjalan juhlasalia talvella liikuntatilana.

Mukaan yhdistykseen

Haluatko mukaan yhdistystoimintaamme? Ota yhteyttä meihin joko puhelimitse tai sähköpostitse.

Yhdistyksen jäsenmaksu vuonna 2024 on 15 eur/hlö